poniedziałek, 17 grudnia 2018

Opowieści ze świata Buntowniczki - "Opowieści z piasku i morza" Alwyn Hamilton

 Buntowniczka z pustyni jest historią znaną w naszym kraju i był taki moment, kiedy naprawdę wiele się o niej słyszało. Co ja mówię. Nadal pojawia się często na instagramie i w blogowych wpisach. Trylogia została zakończona, ale to nie wszystko. Ostatnio autorka powróciła z nowym tytułem, troszkę innym i zdecydowanie krótszym. Opowieści z piasku i morza to cienki zbiór kilku historii, które mają nam przybliżyć wydarzenia poboczne wspominane w głównej serii, a także dać chwilę wytchnienia.

 Podczas lektury będziemy mieć okazję zapoznać się z czterema opowiadaniami, z czego każde ma inny klimat. Mamy historię odwagi, baśń o miłości, opowieść o niezłomności, czy nadzieję i walkę o coś lepszego. Tempo akcji jest bardzo szybkie, a każde opowiadanie kończy się niedługo po tym, jak nas wciągnie. Z jednej strony spodobała mi się forma, a dzięki temu że jest to zbiór opowiadań, Opowieści z piasku i morza idealnie się sprawdziły jako przerywnik podczas nauki. Z drugiej strony ciężko o większe zagłębienie się w tak króciutkich przypowiastkach.

Z całej książki najbardziej oczarowała mnie Opowieść o Bohaterze Attallahu i Księżniczce Hawie. Jej klimat mnie oczarował i rozczarowało mnie, jak szybko się skończyła. Przepiękne obrazki dodają każdej z historii animuszu i dają coś, na czym można zawiesić oko. Nie powiem, książkę czytało mi się przyjemnie, jednak pozostał niedosyt. Brakuje mi większej ilości opowiadań i lepszego rozbudowania cąłości.



Autor: Alwyn Hamilton
Tytuł: Opowieści z piasku i morza
Seria:
Tom:
Oryginalny tytuł: Tales fromSand and Sea
Rok Wydania: 2018
Wydawnictwo: We Need YA
Moja Ocena: 4/7

1 komentarz:

  1. Nie mam w planach tej serii, ale jej okładki bardzo mi się podobają. 😊

    OdpowiedzUsuń

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea