niedziela, 27 października 2019

Dalsze losy szamana - "Droga szamana. Etap drugi: Gambit Kartosa"

   Pierwszy tom Drogi szamana był dla mnie ciekawym zaskoczeniem i powiewem świeżości. Książka spodobała mi się tak bardzo, że bez wahania sięgnęłam od razu po jej kontynuację. Etap drugi: Gambit Kartosa był dla mnie zagadką. Zastanawiałam się co takiego zrobi teraz autor i w jaką stronę pójdzie, skoro nasz bohater zasłużył sobie na przejście do ogólnego świata gry, zamiast przez następne lata kopać rudę. Po fakcie muszę przyznać, że na pewno nie spodziewałam się czegoś takiego.

   Dmitrij dostał możliwość lepszego rozwoju i wykonywania zadań, które pozwolą mu zająć czas i dalej rozwijać swoją postać. Początkowo jest mu trudno, bo wszyscy mogą zobaczyć, że jest skazańcem ze względu na czerwoną opaskę na głowie. Z czasem zaczyna odnajdywać się w nowej sytuacji, a potem przychodzi czas na przygody.

   Etap drugi: Gambit Kartosa to książka-niespodzianka. Przynosi wiele nowości i zaskoczeń, a co najważniejsze, nie można się od niej oderwać już od pierwszych stron. Pierwszy tom przedstawiał dosyć realistyczną wersję gry Berliony i rozwoju postaci, tak jakby faktycznie można by było w nią grać. Tymczasem kontynuacja idzie bardziej w stronę zaskakujących i niemożliwych rozwiązań, które w realnym świecie nie miałyby miejsca. Dzięki temu autor może naprawdę poszaleć i zaskoczyć rozwojem sytuacji.
   Książka jest nie tylko dłuższa, ale także dużo lepsza od swojej poprzedniczki. Akcji jest tak dużo, że niektórych może przytłoczyć, ale mnie osobiście to zachwyciło. Świat został rozbudowany, pojawiło się dużo nowych postaci, które ubarwiają historię. Jest też w końcu trochę wzmianek o przeszłości bohatera i okolicznościach błędu, który zaprowadził go do więzienia. Otrzymaliśmy także trochę odpowiedzi na pytania z którymi zostawił nas autor pod koniec pierwszej części.

   Nie ukrywam, że książkę czytałam z ogromną przyjemnością i nie mogę doczekać się kolejnych części. Szczerze mówiąc to żałuję, że nie mogę teraz przeczytać po prostu całej serii na raz i dowiedzieć się, jak potoczyły się dalsze losy Dmitrija. Co do fabuły, jest ona na tyle rozbudowana, że jedno wydarzenie inicjuje kolejne i opowiadanie chociażby o części akcji, wydaje się zbytnim zdradzaniem fabuły. Pozostaje mi tylko serdecznie polecić Wam tę książkę i życzyć, żeby Wam również się tak bardzo spodobała, a samej wyczekiwać na trzeci tom.


Autor: Wasilij Machanienko
Tytuł: Etap drugi: Gambit Kartosa
Seria: Droga szamana
Tom: #2
Rok Wydania (świat/Polska): 2015/2019
Wydawnictwo: Insignis
Moja Ocena: 6/7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea