czwartek, 3 maja 2012

Lekarstwo na miłość?

Autor: Lauren Oliver
Tytuł: Delirium
Seria: Delirium
Orginalny tytuł: Delirium
Rok Wydania (świat): 2011r.
Rok Wydania (Polska): 1012r.
Wydawnictwo: Moon Drive
Moja ocena: 7/7


"Dawniej wierzono, że miłość jest najważniejszą rzeczą pod słońcem. W imię miłości ludzie byli w stanie zrobić wszystko, nawet zabić. Potem wynaleziono lekarstwo na miłość..."

Czym jest miłość? Uczuciem do drugiego człowieka? Czucie się bezpiecznym w ramionach najbliższej osoby? Próbą największego poświęcenia?
Każdy rozumie to słowo inaczej, jedni chcą zaznać miłości i w końcu im się udaje, inni nie zostają dotknięci takim szczęściem. Autorka przedstawia nam nowy wymiar świata, miejsce w którym miłość jest zakazana i każdy dostaje lekarstwo, aby nie przeżyć tego uczucia...


Lauren Oliver zasłynęła swoją pierwszą wydaną książką "7 razy dziś". 'Delirium" jest jej nową serią o utopijnej krainie w której miłość jest zakazana. Aktualnie pisarka pracuje nad już ostatnią częścią trylogii, której wydanie przewidziane jest na Luty 2013 roku.

"Życie nie jest życiem, jeśli się przez nie tylko prześlizgniesz. Wiem, że jego istota polega na tym, by znaleźć rzeczy, które mają znaczenie, i trzymać się ich, walczyć o nie i nie odpuścić."

Lena, jest grzeczną podporządkowaną osobą, która wierz w to co mówią władze, a także ciotka i jej wujek. Wierzy, że miłość jest złem, że to jedyna choroba, która zabija nie tylko gdy Cię dopadnie, ale także jeśli Cię ominie.
Z tego powodu naukowcy stworzyli lek, w wieku osiemnastych urodzin, młodzież idzie na operacje po której, nie mają już żadnych uczuć, żyją, a jednak zachowują się jakby nie byli w stanie okazywać żadnych emocji, jak roboty.
Każdy się tego dnia boi, że będzie bolało, że straci część siebie. Lena jest jednym z wyjątków, które tego dnia nie mogą się doczekać i odliczają dni do zabiegu. Do czasu gdy dziewczyna poznaje chłopca imieniem Alex, który zawsze ją ratuje z opresji. Wkrótce jednak Lena zaczyna odkrywać wszystkie brudne karty rządu...

"Za wszystkich chorób najgorsze są te, które pozwalają człowiekowi wierzyć, że ma się dobrze."

Książka należy do gatunku z tych, które wciągają, nie da się od nich oderwać. Pani Oliver szczegółowo opisała uczucia głównej bohaterki, a także stara się pokazać, że miłość łączy się w parze z oddaniem.
Na początku nie wiedziałam czego spodziewać się po "delirium", jednakże bardzo mi się spodobała i zmieniła trochę pogląd na miłość, a także resztę uczuć z którymi często się spotykamy.
Książka jest niesamowita i pozwala zobaczyć coś czego jeszcze nie było, historia pełna miłości, przyjaźni i oddania połączona ze strachem, walką o własne przekonania, wiarą oraz marzeniami.
Wierzę, że kontynuacja będzie równie niesamowita.


Delirium | Pandemonium | Requiem |





20 komentarzy:

  1. Justyna Chwastek.3 maja 2012 14:39

    Zauważyłam , że prowadzisz bloga poświęconego książkom . W takim razie zapraszam na : cykl-anioly.blog.onet.pl . Blog jest poświęcony mojej własnej książce .

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem na 40 stronie :) Choć trochę wolno mi idzie, a i tak już mi się bardzo podoba ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im wolniej tym przyjemność czytania jej będzie dłużej trwać :D Ja osobiście lubie ten moment nie pewności kiedy nie wiesz już co jeszcze może się wydarzyć, ale i tak nie wytrzymałabym odkładania tego momentu więc od czytam bez przerwy :D

      Usuń
  3. jak tylko wpadnie mi w łapki, tak rzucam wszystko i zaczynam czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydana w 1012r to troszkę dawno.... ale chętnie po nią sięgnę natychmiast!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że wpadnie mi w ręce :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie skończyłam i u mnie również pojawiła się wysoka ocena. Jestem naprawdę zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak widać takżę, na razie nie widziałam ani jednej niskiej oceny dla niej :)

      Usuń
  7. Czytałam i chętnie poznam dalsze losy bohaterów w części drugiej i trzecie. Zagraniczne okładki podobają mi się ciut bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zagraniczne okładki mi też się podobają, ale jak na pezie polska okładka pierwszej części najbardziej przypadła mi do gustu ^^

      Usuń
  8. Mam ogromną ochotę na tę książkę! Na szczęście wkrótce święta ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. W sumie nie lubię książek tego typu, ale zachęciła mnie znajoma. Od pierwszych stron wiedziałam, że się nie zawiodę. Poza tym byłam pewna buntowniczej przemiany Leny. Naprawdę dobra pozycja.
    Pozdrawiam.
    http://kawiarniane-szczescie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też byłam pewna tej przemiany. Nie mogę się doczekać, kiedy sięgnę po resztę części, już tyle czekają na mojej półce, a ja ciągle nie mam czasu ;(

      Usuń
  10. Bardzo cieszę się ,że Ci się tak bardzo spodobała , gdyż mam całą serię na półeczce i czeka na swoją kolej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tobie też się podoba :) Jak do tej pory nie spotkałam jeszcze osoby, która miałaby negatywną opinię na temat trylogii ;)

      Usuń
    2. jestem po lekturze i powiem Ci ,że mnie zachwyciła , pierwsza część najlepsza ;)

      Usuń
    3. A czytałaś już wszystkie? ;) Bo ja nie, ale jestem ciekawa, czy tylko pierwsza jest tak fenomenalna, czy każda kolejna także :D

      Usuń
    4. Tak , miałam okazję przeczytać całą trylogię ,ale pierwsza część najbardziej mi się spodobała , chociaż druga też jest całkiem fajna ;)

      Usuń

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea