środa, 13 listopada 2019

Nowe przygody niezawodnej Kate Daniels - "Magia zmienia" Ilona Andrews

   Jeżeli chodzi o gatunek jakim jest Urban fantasy, bardzo ciężko znaleźć interesujące pozycje, nie mówiąc już o wielotomowej serii. Mimo to duet pisarski Ilona Andrews wypracował sobie nazwisko i sama z ogromną przyjemnością sięgam po każdy kolejny tom Serii o Kate Daniels. Nie zdziwi Was więc chyba, że skoro niedawno premierę miała Magia Zmienia, to czym prędzej musiałam ją przeczytać.

   Dla tych którzy nie znają serii, warto przypomnieć, że akcja dzieje się w postprzesunięciowej Atlancie, czyli mieście w którym technologia walczy z magią i gdy przewaga jednego się zwiększa, drugie przestaje działać. W wyżu technologicznym nie da się korzystać z magii, a wyżu magii, z technologii. To tutaj nasza główna bohaterka, Kate Daniels walczy z potworami, ratuje niewinnych i ledwo udaje jej się ujść z życiem.

   Magia zmienia to kolejna sprawa, której bohaterka się podejmuje. Kiedy wraz z ukochanym uczą się żyć w nowym otoczeniu po przeprowadzce, okazuje się że zaginął Eduardo, jeden z ich przyjaciół. W takich sytuacjach nie ma nikogo lepszego niż Kate, która bez namysłu podejmuje się poszukiwań zmiennokształtnego. Ktoś w końcu musi coś zrobić, jeżeli nie chce, żeby starożytna potęga zawładnęła Atlantą.

   Poprzedni tom był trochę inny, ściśle związany z przeszłością bohaterki. Tutaj wracamy do bardziej klasycznych spraw, bo choć pojawia się wątek Gromady i postaci z niej, jest tego dużo mniej niż w kilku ostatnich częściach. Czego można było się spodziewać to solidna dawka akcji, która zwala z nóg. Ilona Andrews pisze w taki sposób, że nie sposób oderwać się od historii chociażby na chwilę.

   Książka jest mocna ze względu na wiele rzeczy. Nowe i stare wątki łączą się w naprawdę fajny sposób, do tego cięte teksty i humor zawarty w książce sprawiają, że to mieszanka wybuchowa. Czasami nie mogłam przestać się śmiać, nie mówiąc o tym, że powieść przeczytałam w zasadzie na raz. Fani nie mają się czym przejmować, tylko od razu mogą bez wahania po nią sięgnąć. Tymczasem osobom, które jeszcze nie mieli okazji poznać Kate, serdecznie polecam sięgniecie po pierwszy tom i zapoznanie się z tym światem. Niewątpliwie jest to jeden z najlepszych przedstawicieli gatunku.


Autor: Ilona Andrews
Tytuł: Magia zmienia
Seria: Seria z Kate Daniels
Tom: #8
Oryginalny tytuł: Magic Shifts
Rok Wydania (świat/Polska): 2015/2019
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Moja Ocena: 6/7 

1 komentarz:

  1. Słyszałam o tej serii gdzieś ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie ale jakoś mnie do niej nie ciągnie ale powiem szczerze polaka okładka wygrywa :D

    ZAPRASZAM NA BLOGA

    OdpowiedzUsuń

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea