poniedziałek, 29 lipca 2019

Świat w którym czas jest walutą - "Everless" Sara Holland

 Eveless jest jedną z tych historii o których było głośno zanim jeszcze miały premierę. Świat w którym czas staje walutą, biednych się wyzyskuje i wydobywa go z ich krwi, a bogaci mogą żyć wiekami. Brzmi groźnie i niepokojąco? Ten świat jest niebezpieczny i zepsuty, dlatego potrzeba silnej bohaterki, która się w nim od najdzie.

 Jules jest córką kowala. Przed laty jej rodzina została wygnana z Everless, wspaniałego zamku Gerlingów - arystokracji, która trwa już od pokoleń. Teraz, wbrew protestom ojca, żeby tylko zarobić dla niego czas na spłatę długów i dać im szanse na dłuższe wspólne życie, wraca do pałacu. Tymczasem służba u Gerlingów zaczyna wyciągać na światło dzienne tajemnice sprzed lat i nic nie jest takie, jak się wydawało.

 Najważniejszy w tej książce jest pomysł. Historie o Czarodziejce i Alchemiku, krwawe żelazo, czy moc zatrzymywania czasu. Na tym opiera się ta historia. Tymczasem wprowadzenie i większość wydarzeń pozostawia wiele do życzenia. Ciężko było mi się "wgryźć" w fabułę. Historia rozwijała się stopniowo, acz powoli. Dopiero w połowie książki akcja zaczęła nabierać tempa. Pierwsza połowa to bardziej takie wprowadzenie do świata, pomimo kilku scen które wyjaśniają, jak działa koncepcja autorki na ten świat, większość wydarzeń nie była istotna dla fabuły.

 Ważne są postacie. Dla mnie to bardzo ważny element każdej powieści i tutaj autorka spisała się bardzo dobrze. Niekiedy ciężko było odróżnić, kto w zasadzie jest zły, a kto tak naprawdę działa w dobrej wierze. Niektórych rzeczy co prawda się spodziewałam, ale kilkukrotnie pisarka zaskoczyła mnie tym, jak rozwinęła niektóre wątki. Także zakończenie jest intrygujące i zapowiada ciekawy dalszy ciąg.

 Everless ma zarówno wady, jak i zalety. Autorka miała naprawdę ciekawy i fajny pomysł, ale sama książka pozostawia trochę do życzenia. Nie wszystkie wątki zostały rozwinięte. Sam wątek miłosny jest dosyć dziwny. Nie został rozwinięty, a bohaterka nie zastanawia się nad swoimi uczuciami. Mimo wszystko książka jest bardzo dobra, aczkolwiek spodziewałam się czegoś nieco lepszego.


Autor: Sara Holland
Tytuł: Everless
Seria: Everless
Tom: #1
Oryginalny tytuł: Everless
Rok Wydania (świat/Polska): 2018/2019
Wydawnictwo: Jaguar
Moja Ocena: 4/7

2 komentarze:

  1. Piękna okładka! Mimo pewnych niedociągnięć, jestem ciekawa tej historii. Brzmi nieźle. ;)

    Pozdrawiam,
    Czytanie Naszym Życiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Tobie bardziej się spodoba :)

      Usuń

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea