czwartek, 12 maja 2016

The last ever after - "Długo i szczęśliwie" Soman Chainani

Autor: Soman Chainani
Tytuł: Sługo i szczęśliwie
Seria: Akademia Dobra i Zła
Tom: #3
Oryginalny tytuł: The Last Ever After
Rok Wydania (świat): 2014r.
Rok Wydania (Polska): 2016r.
Wydawnictwo: Jaguar
Moja Ocena: 6/7


Za co tak właściwie kochamy baśnie? Niektórzy powiedzą, że to za tą magię, czary i oddanie, które sprawiają, że w ostateczności zło zawsze przegrywa. A może przez to nieustające dobro? Znajdą się też tacy, którzy wspomną o książętach i księżniczkach, którym zawsze towarzyszy miłość gotowa przekroczyć wszelkie granice. Co jednak się stanie, gdy te wartości zostaną zakwestionowane? A może zło także zasługuje na swoje "Długo i szczęśliwie"? Zapraszam Was na trzecią i ostatnią przygodę z "Akademią dobra i zła". [Jeśli nie czytaliście poprzednich dwóch tomów, lepiej nie kontynuujcie lektury tego posta, jeżeli chcecie uniknąć spoilerów]

W momencie w którym Sofia ponad swoją najlepszą przyjaciółkę wybrała zło i zdecydowała się na oddanie swojego serca Dyrektorowi Akademii, cały świat baśni przeszedł całkowite przeobrażenie. Zamiast Akademii dobra i zła, powstała Akademia nowego i starego zła. A to tylko wstęp do odmienionego stanu w jakim zastajemy świat baśni.

Jedna z zapowiedzi amerykańskiego wyd. 
Bohaterowie muszą wybaczyć sobie stare błędy i znaleźć odpowiedzi na wiele pytań, które przewinęły się przez ostatnie dwie części. Autor jeszcze bardziej zagłębia się w niektóre baśnie tworząc pokrewne historie i ukazując, jak mogłyby się potoczyć losy znanych nam postaci. Duży udział w historii ma również Legenda o Królu Arturze, a raczej jej pokrewna wersja, którą w poprzednim tomie przedstawił nam Soman Chainani.

W porównaniu do pierwszych części, w "Długo i szczęśliwie" dzieje się zdecydowanie więcej, co przekłada się również na ilość stron. Od finałów wymagam, żeby były z pompą. Na tym polu autor na szczęście mnie nie zawiódł. Niektórzy będą widzieli w historii zmienne nastroje i zachowania bohaterów, ale w moim odczuciu pisarz dobrze podkreślił odmienną naturę Agaty i Sofii, ukazując ich wierność wobec wyznawanych zasad.

Trylogia jest jedną wielką baśnią w której przeplatają się historie już nam znane i nie zapomnijmy, że jest to beletrystyka, która przede wszystkim ma nam przynieść dobrą zabawę. Młodsi czytelnicy mogą z niej wynieść co nieco o przyjaźni, oraz istnieniu dobra i zła. Jeżeli chodzi o takie powieści dla młodszej młodzieży, "Akademia dobra i zła" sprawdza się bardzo dobrze, a mogą ją czytać również starsi czytelnicy, którzy lubią takie baśniowe klimaty i chcą się zrelaksować przy lekkiej, fajnej historii.

PS. Szczerze się Wam przyznam, że zwiastuny książek z tej serii podbiły moje serce już dawno temu, ale jak zobaczyłam ostatni z nich, czyli "The Last Ever After"... Powiedzmy, że do tej pory mi się jeszcze nie znudził. Ale obejrzyjcie sami ;) 


 

4 komentarze:

  1. Baśniowe klimaty lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w domu pierwszy tom - ciekawe czy mi się spodoba! :D

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam, o tej książce jakiś czas temu i po tej recenzji muszę, ją jak najszybciej przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmhmhm... O serii myślałam już dawno, jednak czytałabym ją tylko dla rozrywki i dlatego by po prostu zająć czymś czas. Jednak myślę o niej jako o prezencie dla młodszego rodzeństwa, który może się naprawdę sprawdzić :D

    OdpowiedzUsuń

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea