sobota, 4 lutego 2012

Pretty Little Liars czyli Słodkie kłamstewka (tomy 1-4)

Na pewno większość z was słyszała o tym niezwykłych dziewczynach. Czy to w gazetach, czy oglądaliście serial lub czytaliście książki.
Pięć dziewczyn i ta piąta pewnego dnia znika. Po roku (w książce po 3 latach) wszystkie wracają do miasta i zaczynają dostawać dziwne Sms-y od tajemniczej osoby "A".


Autor: Sara Shepard
Tutuł: Kłamczuchy
Seria: Pretty Little Liars
Rok Wydania (świat): 2006
Rok Wydania (Polska): 2011r.
Wydawnictwo: Otwarte
Moja Ocena: 5/7

Jest to pierwsza z powieści, która wprowadza nas do życia dziewczyn. Zaczyna się ona scenką w której znika Alison - najważniejsza i najładniejsza z nich.
Potem przenosimy się o trzy lata do przodu aby poznać już starsze dziewczyny.
Książka zaskakuje swoją tajemniczością, pojawia się osoba podpisująca się "A". Sprawia ona, że gdy czytamy dalej, zastanawiamy się co jeszcze się stanie. Aria, Hanna, Spencer oraz Emily maja swoje tajemnice, które cały czas moją zostać wyjawione przez nieznanego szantażystę.
Na początku czytanie jej mi się dłużyło, książka była dosyć nudna pomimo zachodzących w niej wydarzeń. Dopiero po paru rozdziałach zaczęła mnie wciągać swoją innością.
Historia jest całkowicie się różni od innych tego typu opowiastek, nigdy nie było jeszcze takiej historii, dzięki jej tajemniczości nakręcono też serial. Książka warta przeczytania.



Autor: Sara Shepard
Tytuł: Bez Skazy
Seria: Pretty Little Liars
Rok Wydania (świat): 2007r.
Rok Wydania (Polska): 2011r.
Wydawnictwo: Otwarte
Moja Ocena: 4,5/7

Drugi tomik tej niezwykłej historii niesie za sobą wiele wyzwań. Znaleziono ciało Alison, nowi mieszkańcy jej starego domu budowali kort tenisowy i podczas kopania robotnicy znaleźli ciało.
Dziewczyny myślały że od tej pory będą miały spokój. Przecież "A" to Alison, a ona nie żyje.
Jednak wszystko co wygląda na łatwe, takie nie jest. Sms-y, maile i inne wiadomości od szantażysty wracają, nasilają się i przyjaciółki muszą się pilnować.
Zaczyna się śledztwo, podczas którego zaczynają wychodzić nie tylko brudne sprawki dziewczyn ale także tajemnice tej piątej.
Każda miała jeden sekret o którym wiedziała tylko Alison, znała ona ich wszystkie sprawki chociaż nikt z grupy nie rozmawiał o nich z nikim.
Po pierwszym tomie, myślałam tylko: "Jeszcze jutro kupie sobie dwójkę, albo od razu wszystkie które wyszły, muszę znać ciąg dalszy ...".
Do tej pory każdy mógł myśleć, że "A" robi sobie wygłupy, że to zwykły szantaż. Ale jednak tajemnicza postać nie chce dać za wygraną. 

Od paru stron książka wciąga, dużo lepiej się nią czyta niż jedynkę lecz tak samo jak tamta, powieść ta jest nieprzewidywalna.
Osoby które oglądały wcześniej serial niż czytały książki, nie będą tak naprawdę wiedziały co się wydarzy. Pełno zwrotów akcji, kiedy dziewczyny mają nadzieję że mają coś na "A", że wiedzą kim jest wszystko znów staje się odległe a one tracą trop. Jeżeli nie zawiedliście się na jedynce to na dwójce nie zawiedziecie się tym bardziej :)




Autor: Sara Shepard
Tytuł: Doskonałe
Seria: Pretty Little Liars.
Rok Wydania (świat): 2007r.  
Rok Wydania (Polska): 2011r.
Wydawnictwo: Otwarte
Moja Ocena: 4,5/7

W trzeciej części jeden z ostatnich filmów nakręconych przez Arię, z ostatnich wspólnych wakacji przed zniknięciem Alison trafia na policję.
Dziewczyny zaczynają być wytykane palcem, gdyż film na okrągło pojawia się w wiadomościach.
Mocno szokuje nas fakt, że "A" wyjawia sekrety dziewczyn, co za tym idzie, dziewczyny mają przechlapane.
Szantażysta, jednak nie daje swoim ofiarom spokoju, cierpliwie czeka, żeby je dobić. Tajemnicza postać zaczyna się zbliżać, jest tuż-tuż.
"Doskonałe" to jedna z niewielu książek które tak mocno trzymały mnie w niepewności. Po przeczytaniu pierwszych dwóch tomów byłam skołowana i nie próbowałam nawet zgadywać co stanie się dalej.
Pomimo wszystko cieszę się że przeczytałam tą książkę i gorąco polecam.




Autor: Sara Shepard
Tytuł: Niewiarygodne
Seria: Pretty Little Liars
Rok Wydania (świat): 2008r. 
Rok Wydania (Polska): 2011r.
Wydawnictwo: Otwarte
Moja Ocena: 5/7

W czwartej części miło zaskoczyła mnie nie tylko zmiana podejścia dziewczyn do całej sprawy ale także to, że na razie "A" nie ma na dziewczyny żadnego większego haka. Aria, Hanna, Spencer oraz Emily przestają bać się tajemniczej osoby i mają jej dosyć. Zaczynają prowadzić własne śledztwo zastanawiając się kto może być prześladowcą.  Jednak do grona osób pod presją dołącza Mona która rzekomo także dostaje dziwne wiadomości o jej przeszłości.
Trzeba przyznać, że ta część zmienia trochę postać rzeczy, a jej końcówka sprawia że nie wiem już co sobie myśleć.
Bardzo cieszyłam się, że odkryto kto jest "A" do puki nie przeczytałam ostatnich paru zdań które nadały przyszłym częściom sensu.
Jak do tej pory jest to chyba najlepsza z części. Czyta się ją lekko i ze skupieniem, ni można się wręcz doczekać co będzie dalej. 



Naprawdę warto przeczytać całą serie oraz oglądać serial, nie ma go co prawda wydanego w Polsce na płycie i nie leci w TVN ani innych polskich programach ale zawsze można wejść na www.iitv.info i pooglądać (nowe odcinki wchodzą w każdy wtorek - niestety jeszcze trzeba czekać na napisy). 


9 komentarzy:

  1. Serial uwielbiam, a książki czekają na przeczytanie w mej domowej biblioteczce <3
    Mam nadzieję, że się nie zawiodę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja rówznież bardzo lubię te serię będę właśnie czytac 4część. Ja także mam bloga na którym opisuje ksiazki i własnie robię posta o Słodkich kłamstewkach ;) Więc zapraszam na http://ksiazki-anime-i-moniaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam książki i też oglądałam film słodkie kłamstewka ale mam pytanie książki gdzie mogę kupić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie wszędzie, ale problem jest taki, że trudno teraz w jednym miejscu znaleźć wszystkie tomy, przede wszystkim problem dotyczy pierwszych części. Jeżeli od razu chcesz kilka to proponowałabym księgarnię internetową profit24.
      Link do księgarni (od razu wyszukane PLL): http://www.profit24.pl/szukaj?q=pretty+little+liars&top_cat=&submit=&result=1
      Mają dobre promocje i jak widzę powieści są w całkiem niezłej cenie.
      Możesz poszukać gdzie indziej, ale poza internetem będzie raczej ciężko.

      Usuń
  4. Ma ktoś 4 część w pdf? Jakby co to proszę o kontakt: martas639@gmail.con

    OdpowiedzUsuń
  5. Potrzebuje pierwszych czesci PDF jesli ktos posada pressed o wyslanie ;) magdalena.pawlas@interia. pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej! Miałby może ktoś 2 pierwsze części, jezeli tak to bardzo bym prosiła o wysłanie ich na email: slomka575@interia.pl
    Z góry wielkie dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hejka. Uwielbiałam ten serial!! :) Jeżeli ktoś ma na PDF to poproszę o wysłanie mi na email ewel5012@wp.pl
    Z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea