niedziela, 15 września 2019

Wakacyjna przygoda - "Za głosem serca" Joanne Macgregor

   Choć wakacje się kończą, zawsze można choć na chwilę do nich wrócić podczas czytania letnich historii. Jedną z takich przyjemniejszych, uroczych opowieści jest Za głosem serca. Książka opowiada losy Romy, która ratuje życie uwielbianego przez siebie celebryty, a dzięki temu dostaje możliwość pracy jako jego osobista asystentka. Wakacyjna praca jest dla niej szansą na poznanie kulisów show-biznesu i okrycie, czego chce od życia.

   Za głosem serca to lekki i przyjemny w odbiorze romans. Główni bohaterowie mierzą się z własnymi demonami. Nowym życiem, sławą, napadami agresywnych paparazzi, czy walką o własne potrzeby, jak to jest w przypadku Logana. A może tak jak u Romy, szukanie własnej drogi przez życie, poznawanie nowych perspektyw i odkrywanie, co jest naprawdę ważne. Początkowo Logan wydał mi się być takim typowym bożyszczem nastolatek, który uważa się za nie wiadomo kogo, ale z czasem zdobył moją sympatię. 

   Początek historii był dla mnie ciężki. Bohaterowie wydawali mi się nijacy, a także narzekałam na brak akcji. Dopiero z czasem historia zaczęła się rozkręcać. Niewątpliwie ważnym atutem jest tutaj wystąpienie tak istotnego tematu jak ochrona zagrożonych gatunków i przykra rzeczywistość jaką jest połów rekinów czy wielorybów. Choć jest to lekka i niezbyt ambitna historia, pojawia się kilka takich tematów, które dają do myślenia. Zresztą sam wątek tworzenia filmów jest przedstawiony w ciekawym, raczej negatywnym świetle. Wszystko kręci się tam wokół promocji i podpuszczania mediów w stronę spekulacji.

   Joanne Macgregor napisała lekką, momentami zabawną i fajną młodzieżówkę. Choć została zainspirowana baśnią Mała Syrenka, sama nie dostrzegłam w niej specjalnych nawiązań do tamtej historii. Mimo to, jak już się rozkręciła, czytało mi się ją naprawdę przyjemnie i szybko. To taka lekka lektura na leniwe upalne dni, albo wyjazd.


Autor: Joanne Macgregor
Tytuł: Za głosem serca
Oryginalny tytuł: Hushed
Rok Wydania (świat/Polska): 2017/2019
Wydawnictwo: Kobiece Young
Moja Ocena: 4/7 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea