niedziela, 21 kwietnia 2019

Powrót do Wundermooru - "Wundermistrz"

 Niedawno miałam okazję zapoznać się z twórczością Jessicki Townsend. Wundermoor okazał się naprawdę fajną i wciągającą historią, a co najważniejsze - oryginalną. Kiedy sięgam po książki, które mają być gratką dla młodszych czytelników, w skrytości liczę na to że będą tak napisane, żeby można je było czytać niezależnie od wieku. Historia Morrigan Crow właśnie taka jest. Bez wahania, bez względu na wiek polecałam pierwszy tom, a teraz z czystym sumieniem mogę to samo zrobić z kontynuacją.

 Wundermistrz jak można się domyślić, opowiada dalsze losy małej dziewczynki, która w pierwszej części miała nadzieję na dostanie się do Towarzystwa Wundermoorowego. Teraz wraz z nią poznajemy nową szkołę, tajemnicze lekcje i kolejne intrygi Ezry Squalla. O ile Morrigan wcześniej była tajemnicą, teraz wszyscy którzy znają w sekrecie jej dryg, są przerażeni. Musi udowodnić, że nie jest taka jak inni.

 Historia głównej bohaterki i jej dzieciństwo, było przykre. Chyba każdy czytelnik czuł radość na myśl o tym, że Morrigan zaczyna nowy rozdział w życiu. Teraz dziewczynka przez niektóre z tych rzeczy musi przejść jeszcze raz, ale jest już dojrzalsza i silniejsza. Zaczyna poznawać siebie, odkrywać tajemnice tej niezwykłej krainy i powolutku zdobywać przyjaciół.

 Pierwszy tom oczarował mnie swoją oryginalnością oraz świetnie wykreowanym światem i choć w przypadku kontynuacji wiele mogłam się już spodziewać, czytało mi się ją znacznie lepiej. Z jednej strony mamy dużą ilość nowych bohaterów, a z drugiej większość już znamy z poprzedniej części, dzięki czemu łatwo się odnaleźć w historii. W końcu otrzymujemy odpowiedzi na wiele pytań w tym o ideę samego wunderu, czy też dowiadujemy się więcej o Ezrze Squallu. 

 Wundermistrz jest historią wprost przesyconą akcją. Każdy rozdział przynosi coś nowego. Autorka zaskakuje wydarzeniami, bohaterami i rozwiązaniami niektórych tajemnic. Wielu rzeczy się nie spodziewałam i dzięki temu lektura wydała mi się bardziej magiczna. Co jest dla mnie najważniejsze, historię można czytać niezależnie od wieku. Będzie idealna zarówno na prezent, jako własna lektura, czy też wspólne czytanie. Jest to niewątpliwie jedna z niewielu powieści, które z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.


Autor: Jessica Townsend
Tytuł: Wundermistrz
Seria: Wundermoor
Tom: #2
Oryginalny tytuł: Wundersmith. The calling of Morrigan Crow
Rok Wydania (świat): 2018r.
Rok Wydania (Polska): 2019r.
Wydawnictwo: Media rodzina
Moja Ocena: 6.5/7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea