sobota, 13 kwietnia 2019

"Strażnik" Paulina Hendel

   O twórczości Pauliny Hendel słyszałam wiele pozytywnych słów. Choć autorka znana jest przede wszystkim ze względu na serię Żniwiarz, ostatnio coraz więcej słychać o debiucie pisarki. Strażnik, pierwszy tom Zapomnianej księgi, wprowadza nas w świat przepełniony demonami i inspirowany mitologią słowiańską. Czy warto się z nim zapoznać?

   Hubert jedzie na wycieczkę do Paryża. Wraz z Ernestem planują spotkać się z dziewczynami pod Luwrem, jednak zamiast fajnych chwil, chłopak pamięta tylko wybuch i pobudkę w zupełnie innym świecie, siedem lat później. Nie ma już prądu, samochodów, bieżącej wody, a tych co przeżyli dręczą demony. Wraz z Hubertem przemierzamy świat poznając go na nowo i próbując się w nim odnaleźć.

   Na początku było mi ciężko się w tym wszystkim odnaleźć. Mamy wyraźny przeskok między teraźniejszością, a czasami w których budzi się bohater. Nie wiemy zupełnie nic, a każde nowe wydarzenie przynosi więcej pytań niż odpowiedzi. Dopiero z czasem autorka zaczyna wyjaśniać, jak doszło do końca świata. Czasami ciężko się w tym odnaleźć, szczególnie że niekiedy wkrada się chaotyczność mimo to książkę czytało mi się z przyjemnością. Styl autorki jest lekki i łatwo wciąga.

   Autorka stworzyła całą gamę ciekawych postaci. Choć w tym nowym świecie jest generalny podział ról pomiędzy kobiety i mężczyzn, znajdzie się kilka postaci wyłamujących się z utartych schematów. Każdy radzi sobie jak może byleby tylko przetrwać i wokół tego głównie kręci się historia. Mamy tutaj zarówno ludzi tworzących wspólnoty, pomagających sobie nawzajem i tworzących rodziny, a z drugiej jednostki napadające na innych, recydywistów myślących tylko o sobie.

    Strażnik  jest lekką i fajna młodzieżówką, przy której można się dobrze bawić. Należy przy tym pamiętać, że książka jest dopiero wstępem do całej historii. Autorka wprowadza nas w to wszystko, w całe te zawiłości stworzonego przez siebie świata. Koniec jest zaskakujący i tylko podbudował moją ciekawość co do kolejnych planów pisarki i kontynuacji tego świata. Mając za sobą także drugi tom mogę stwierdzić, że Strażnik był ledwie wprowadzeniem tego co planuje autorka.


Autor: Paulina Hendel
Tytuł: Strażnik
Seria: Zapomniana księga
Tom: #1
Rok Wydania: 2019r.
Wydawnictwo: We Need YA
Moja Ocena: 5/7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea