piątek, 15 lutego 2019

Witamy w hotelu - "Podniebny"

   Wiele lat temu miałam okazję przeczytać pewną trylogię o podróżach w czasie. Z każdym kolejnym tomem historia oczarowywała mnie coraz bardziej. Czerwień rubinu, Błękit szafiru, a na końcu Zieleń szmaragdu, która łączyła w sobie wszystkie wątki i zaskakiwała. Od tamtego czasu trylogia została już wydana ponownie, pojawiły się nowe tytuły spod pióra Kerstin Gier i w końcu natrafiłam na Podniebnego

   Już samo to, że książka opowiada o hotelu i o tym, co się w nim dzieje zapowiada historię niezwykłą. Osobiście przywodziło mi to na myśl całą gamę różnych postaci i niezwykły klimat. Trochę w stylu osobistości tworzonych przez Tima Burtona. Do tego dodajmy tajemnicze przejścia, skrytki i ciekawa historia gwarantowana. Faktycznie trochę z tego wyobrażenia było trafne.

   Nasza przewodniczka, a zarazem główna bohaterka, jest praktykantką w tym niezwykłym hotelu. Wraz z nią witamy kolejnych gości, poznajemy intrygi i śledzimy poczynania innych. Choć wszystko kręci się tak naprawdę wokół przyszłych losów zadłużonego hotelu, mamy tutaj wiele innych wątków, które często odgrywają istotną rolę w całości.
   Książka jest skierowana głównie do młodszych czytelników, choć mimo prostego języka i pozornie nieskomplikowanej historii, nawet starszy czytelnik bezproblemowo się w niej odnajdzie. Są nastoletnie miłostki, flirty, problemy ze znajomymi i sporo innych tematów związanych z dorastaniem. Autorka w pewien sposób zachęca nawet do szukania własnej drogi i nie poddania się schematom i nie dać się presji otoczenia. Przykładem jest chociażby główna bohaterka, która zdecydowała się zrezygnować z podejścia do matury i rozpocząć praktyki w hotelu.

   Podniebny jest historią o tyle ciekawą, że rozgrywa się w nietypowym miejscu i okolicznościach. To lekka i przyjemna lektura, którą można czytać niezależnie od pór roku. Choć sama miałam problemy z początkowym wciągnięciem się w te wszystkie zawiłości, z biegiem czasu nie mogłam się już oderwać, chcąc rozgryźć cała intrygę. Dzięki obłędnej szacie graficznej i dobrej prezencji może być dobrym prezentem  dla młodego czytelnika.


Autor: Kerstin Gier
Tytuł: Podniebny
Oryginalny tytuł: Wolkenschloss
Rok Wydania (świat/Polska): 2017/2018
Wydawnictwo: Media Rodzina
Moja Ocena: 5/7

1 komentarz:

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea