poniedziałek, 21 stycznia 2019

Historia od której nie można się oderwać - "Będziesz moja"

  Natasha Preston jest autorką znaną z powieści mocno wciągających, a zarazem niepokojących. Jej historie są mocne, niekiedy wstrząsające i bardzo realistyczne. Pozytywne opinie sprawiły, że jej twórczość kusiła mnie od dawna, aczkolwiek dopiero opis Będziesz moja sprawił, że musiałam się z nią zapoznać. Nie wiedziałam tylko, jak bardzo te książki są uzależniające.

  Historia opowiada losy Lylah i jej najbliższych przyjaciół. Razem wynajmują dom w pobliżu kampusu i cieszą się ze studenckiego życia. Nasza bohaterka ma nadzieję, że na najbliższej imprezie zbliży się do swojego najlepszego przyjaciela - Chace'a, w którym od jakiegoś czasu się podkochuje. Wszystko wydaje się miłe i normalne do momentu, kiedy przed samym wyjściem rozlega się dzwonek do drzwi, a na wycieraczce znajdują kopertę zaadresowaną do ich przyjaciela - Sonny'ego. Początkowy żart przestaje być śmieszny, kiedy chłopak ginie, a w kolejnej kopercie znajdują napis "Twoja kolej".

  Będziesz moja jest historią mocno niepokojącą. Choć wciągnęła mnie już od pierwszych stron, zdaję sobie sprawę, ze to wszystko przez oszałamiające napięcie, które towarzyszy lekturze. Z każdą chwilą, każdym wydarzeniem, chcemy wiedzieć coraz więcej, a to napięcie, nie pozwala nam się po prostu oderwać. Wydarzenia na kartach powieści potrafią przytłoczyć i choć bardzo szybko zaczęłam się spodziewać, kto jest za to wszystko odpowiedzialny, wraz z bohaterką mocno przeżywałam każde jej odkrycie.

  Historia ma zaledwie kilka wątków i poza wątkiem miłosnym i kryminalnym, tak naprawdę dzieje się bardzo mało. Powieść jest krótka, a jednak potrafi wywrzeć wrażenie i bardzo szybko wciągnąć. Choć miło było zapoznać się z twórczością pisarki, raczej nie będę kontynuować tej przygody. Będziesz moja jest opowieścią naprawdę świetną, ale dla ludzi o mocnych nerwach i lubiących takie klimaty. Osobiście? Bardzo mi się podobała, pozostanę jednak przy bardziej pozytywnych tytułach, które mną tak nie wstrząsną. 

Ciężko było mi się zebrać do napisania o tej historii. Zaczęłam ją pewnego dnia wieczorem i skończyłam jeszcze tej samej nocy. Nawet na moment nie przerwałam lektury. Powieść czyta się niesamowicie szybko, a finał trzyma w napięciu do ostatniej strony, a nawet jeszcze długo później. Po tym wszystkim nie mogłam zasnąć, nie mogłam przestać myśleć o tej historii i wyrzucić jej z głowy.


Autor: Natasha Preston
Tytuł: Będziesz moja
Oryginalny tytuł: You'll be mine
Rok Wydania (świat/Polska):
Wydawnictwo: Feeria Young
Moja Ocena: 6/7

10 komentarzy:

  1. Jestem pewna, że przeczytam tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna raz spotykam się z tym nazwiskiem :) mam coraz większą ochotę na twórczość tej pani.

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam tak samo, a zawsze warto spróbować czegoś nowego :)

      Usuń
  3. Zastanawia mnie nazwisko autorki, chyba gdzieś już je słyszałam...
    W każdym razie fajna recenzja i ciekawie zapowiadająca się książka :) Lubię studenckie klimaty.
    Eli z https://czytamytu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce mamy już cztery powieści autorki (nie pamiętam tylko czy ta czwarta miała już swoją premierę, czy dopiero będzie). Powieści są dosyć mocne. Tytuły to: "Uwięzione", "Skrzywdzone, "Będziesz moja" i "Uwikłana" :) Akurat ta powieść mało ma w sobie tego studenckiego życia.

      Usuń
  4. Jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z twórczością autorki, ale bardzo chcę to zmienić, szczególnie że wydawnictwo regularnie wydaje jej powieści. Być może nawet zacznę od powyższego tytułu. Bardzo mnie zaintrygowałaś i nie ukrywam, że lubię takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ten tytuł skusiłam się bo wydał mi się trochę inny od pozostałych i mniej mroczny (jedynie z opisu, bo pozostałych nie miałam okazji przeczytać). Niestety ostatecznie wyszło na to, że to nie do końca moje klimaty, chociaż muszę przyznać, że książka jest naprawdę bardzo dobra :) Skoro lubisz takie powieści to tym bardziej mam nadzieję, że Tobie się spodoba ;)

      Usuń
  5. Umknęła mi ta książka, do tej pory o niej nie słyszałam, ale chętnie ją przeczytam ;)

    Http://innaodinnych.com

    OdpowiedzUsuń

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea