piątek, 23 sierpnia 2019

Kiedy staniesz się wybrańcem - Taran Matharu "Wybrany"

 Sięgając po Wybranego, czyli rozpoczęcie nowej serii Tarana Matharu, nie wiedziałam czego się spodziewać. Opis zachęcał, ale nie zdradzał też zbyt wiele. Mamy bowiem historię Cade'a, który wrobiony przez kolegę w kradzież laptopów, trafił do szkoły, która ma resocjalizować młodych buntowników. W pewnej chwili wraz z kolegami trafia do dziwnego miejsca, gdzie spotyka osoby, które żyły kilkanaście, a nawet kilkaset lat wcześniej.

  Początkowo nic nie wiemy o tym świecie, jest dla nas zagadką. Mimo jednak całej tej otoczki tajemniczości i rzeczy z odległych czasów, wszystko wydaje się takie normalne. Akcja toczy się umiarkowanym tempem. Z jednej strony nie dzieje się zbyt dużo, a z drugiej mamy kilka zaskoczeń i ciekawych zwrotów akcji. Autor miał kilka fajnych pomysłów i można powiedzieć, że przeszłość łączy się tutaj z  teraźniejszością, a nawet technologią przyszłości.

  Wybrany jest o tyle fajną książką, że może być dobrą lekturą dla każdego młodszego czytelnika. Wystarczy że lubi się oryginalne przygody. Powieść dobrze się czyta także ze względu na bardzo lekki styl autora, dzięki czemu wciąga już od pierwszych stron. Całość sprowadza się jednak do miksu przeszłości, historii, dinozaurów, potworów, dziwnych zdarzeń i braku informacji o tym, gdzie to się rozgrywa.

  W moim odczuciu akcja toczyła się powolnym tempem i dopiero pod koniec nagle zaczęło się bardzo dużo dziać. Końcówka jest bardzo dynamiczna i jest trochę mrocznie. Dopiero wtedy otrzymujemy też odpowiedzi na część z naszych pytań. Mimo ciekawej fabuły i oryginalności, książka mnie nie porwała. Pryz tak lekkim stylu autora czytało mi się ją przyjemnie, ale spodziewałam się czegoś lepszego, co faktycznie do mnie przemówi. Tymczasem dostałam historię fajną i przyjemną, ale nie na tyle żebym mogła się nią zachwycać.


Autor: Taran Matharu
Tytuł: Wybrany
Seria: Contender. Zawodnik
Tom: #1
Oryginalny tytuł: Contender. The Chosen
Rok Wydania (świat/Polska): 2019
Wydawnictwo: Jaguar
Moja Ocena: 4/7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea