czwartek, 2 maja 2019

Kiedy przeszłość w końcu ją dopada - "Magia niszczy"

 Urban fantasy to zdecydowanie mój ulubiony gatunek. Niestety w naszym kraju nie jest tak popularny, jak za granicą. Mimo to możemy spotkać się z kilkoma wielotomowymi seriami takimi jak Seria z Mercedes Thompson Patricii Briggs, Seria o Dorze Wilk Anety Jadowskiej, czy aktualnie moja ulubiona, Seria o Kate Daniels. Niedawno premierę miał siódmy tom tej ostatniej, a co za tym idzie, musiałam jak najszybciej się z nim zapoznać.

 Magia niszczy opowiada dalsze losy niesamowitej Kate Daniels. O ile poprzednie części skupiały się bardziej na zadaniach, zleceniach, czy też pracy której miała się podjąć bohaterka, tutaj zrobiło się bardziej personalnie. Przeszłość goniła Kate już wcześniej, ale dopiero teraz mamy faktyczną konfrontację z jej wszystkimi lękami.

 Akcja z każdą stroną nabiera tępa i co jest już typowe dla duetu pisarskiego publikującego pod pseudonimem Ilony Andrews, zaskakuje na każdym kroku. Choć można powiedzieć, że Kate dostała nowe zlecenie, tak naprawdę nie jest to kluczowe w całej historii. Bohaterowie przynoszą wiele niespodzianek i często okazują się inni niż się wydawało. Duet pisarzy tworzy historie tak złożone w których każdy element odgrywa kluczową rolę, że nie sposób się oderwać. Magia niszczy czytałam już nawet po nocy i skończyłam ją w niewiele ponad dzień. Tak bardzo nie mogłam się od niej oderwać

 Ciekawa koncepcja świata oparta na wybuchach magii, gdzie w zależności od pory dominuje albo magia, albo technologia, naprawdę mnie oczarowała. Choć pod względem konstrukcji ten świat się nie zmienia, za każdym razem zakochuję się w nim na nowo. Ciężko oczekiwać ode mnie, żebym znalazła jakieś wady w tej historii, bo po prostu ich nie dostrzegam. Każdy kolejny tom jest dla mnie, jak kolejny odcinek ulubionego serialu i nie potrafię wskazać nic, co by mi się nie podobało.

 Zdecydowanie był to dla mnie najlepszy tom do tej pory i jestem ciekawa, jak zostanie to dalej rozwinięte. Trochę brakowało mi takiej większej sprawy, która byłaby motywem przewodnim historii, ale w żaden sposób nie odbierało frajdy z odkrywania nowych rzeczy. Tą serię się albo po prostu kocha, albo nie. Jeżeli poprzednie tomy Wam się spodobały, gorąco zachęcam do zapoznania się z kolejnymi, bo jest tylko coraz ciekawiej. Jeżeli jeszcze nie znacie Kate Daniels i jej przygód, warto spróbować i może wy też zostaniecie oczarowani zarówno przez świat wykreowany przez Ilonę Andrews, jak i przez gatunek.


Autor: Ilona Andrews
Tytuł: Magia Niszczy
Seria: Seria z Kate Daniels
Tom: #7
Oryginalny tytuł: Magic Breaks
Rok Wydania (świat/Polska): 2014/2019
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Moja Ocena: 6.5/7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea