sobota, 24 marca 2012

Klątwa Tygrysa Colleen Houck

Autor: Colleen Houck
Tytuł: Klątwa Tygrysa
Seria: Klątwa Tygrysa
Orginalny Tytuł: Tiger's Curse
Rok Wydania: (świat): 2011r.
Rok Wydania (Polska): 2012r.
Wydawnictwo: Otwarte
Moja Ocena: 6/7


O autorce książki trudno cokolwiek napisać. Jest o niej mało informacji, można tylko powiedzieć, że napisała naprawdę świetną książkę :)

Na samym początku nie byłam zbyt chętna, żeby zacząć czytać "klątwę tygrysa" i muszę przyznać, że namówiła mnie do tego koleżanka z klasy, która sądziła inaczej. A teraz się wstydzę, że jak kupuję książkę to ważnym kryterium u mnie przy wyborze była okładka, a teraz postaram się to zmienić.


"Powoli wyciągnęłam rękę i samymi opuszkami palców dotknęłam  miękkiego, białego futra na jego łapie. Tygrys westchnął głęboko ale się nie poruszył."

Zacznijmy od wprowadzenia w świat głównej bohaterki.
Siedemnastoletnia Kelsey sądzi, że jest zwykłą dziewczyną. Jej rodzice zginęli w wypadku jak była jeszcze małą dziewczynką, a teraz mieszka u rodziny zastępczej.
Jak to zawsze bywa, nagle życie nastolatki wywraca się do góry nogami i pojawiają sie niemożliwe rzeczy.
Książka zaczyna się, gdy Kelsey dostaje pracę dorywczą w cyrku. Ma sie opiekować tygrysem, ale co jeżeli to nie jest zwykły tygrys...

Akcja powieści rozgrywa się głównie w Indiach i tam też trwa do samego końca od momentu, gdy "tygrys" ma zostać wypuszczony na wolność. Można powiedzieć, że dopiero wtedy "akcja" zaczyna się rozwijać.
W książce jest sporo wątków miłosnych, które ją urozmaicają. A muszę przyznać, że niektóre scenki to wyciskacze łez.
Autorka stworzyła coś innego i naprawdę wartego polecenia. W powieści można spotkać się z wieloma Indyjskimi legendami, a także imionami bóstw.

Jedyną jak dla mnie wadą książki był charakter bohaterki. Można rozumieć, że dziewczyna straciła rodziców i naprawdę mocno to odczuła, ale jak dla mnie nie jest to powód aby nie dopuszczać miłości do własnego serca i ranić innych tylko po to, aby nie zostać zranioną później. Nie lubię takich ludzi i naprawdę czasami jak czytałam co mówi Kelsey, to aż szkoda mi było osób które cierpią przez odtrącenie.

Muszę przyznać, że książka bardzo mi się podobała i już nie mogę się doczekać kolejnych części aby poznać dalsze losy nie tyle Kelsey co tytułowego tygrysa Rena. Jestem pewna, że będę często do niej wracać.


Klątwa Tygrysa | Wezwanie | Wyprawa | Przeznaczenie | Tiger's Dream




13 komentarzy:

  1. Książkę wygrałam, więc przeczytam ;) Ach, po tym opisie się doczekać nie mogę ;)
    PS: Jak do góry napisałaś dane dotyczące książki, to pisze że w Polsce wydana była w 1012 roku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to prawda, a ja szczerze mówiąc mam nadzieję, że resztę części przetłumaczą jak najszybciej, bo jak to ujęła autorka szeptem: "Książka ta jest magiczna" :) Jestem wręcz pewna, że Ci się spodoba :D

      Usuń
  2. Mam wielką ochotę na tę książkę, w najbliższym czasie na pewno ją sobie kupię. Zapraszam do mnie na mały konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobało mi się :) Ma być chyba pięć części.... ? Mitologia indyjska to pomysł w dziesiątkę, tym bardziej, że jestem fanką wszelakich mitologii...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku słyszałam, że ma to być trylogia i muszę przyznać, że to mnie rozczarowało ale jak usłyszałam niedawno że ma być więcej części (jak piszesz podobno pięć ale zawsze może się okazać że autorka napisze więcej) to już nie mogę się doczekać. A film ma być podobno w 2015 roku i zastanawia mnie jak zrobią efekty oraz kto zagra Kelsey :)

      Usuń
  5. Piękna okładka! Już dla niej samej mogłabym kupić tę książkę :D Ale na szczęście sama powieść także zapowiada się interesująco, więc chętnie ją przeczytam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka naprawdę fajna, też tak sądzę :)
      A przy tym trochę inna, ogólnie jakby to ująć, cała książka jest wyjątkowa więc okładka bardzo pasuje :D

      Usuń
  6. osobiście zakochałam się w tej książce, Twój blog jest świetny, zamierzam skorzystać z porad, zapraszam na mojego bloga z opowiadaniami :) kari-szalona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. O... muszę przeczytac! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham tematy z mitologiami, zaklęciami, klątwami itp.(zainteresowana tą książką). :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka jest wspaniała <3

    OdpowiedzUsuń

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea