środa, 29 sierpnia 2012

Weterynarz dla smoków

Autor: A. R. Reystone
Tytuł: Dziewiąty Mag
Trylogia: Dziewiąty Mag
Rok Wydania (świat): 2012r.
Rok Wydania (Polska): 2012r.
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Moja ocena: 6/7


Po "Dziewiątego Maga" sięgnęłam głównie z ciekawości. Prawda jest taka, że gdyby moja koleżanka nie kupiła jej i nie czytała w drodze powrotnej ze szkolnej wycieczki, na książkę pewnie nie zwróciłabym większej uwagi. Sama tematyka wydawała się dla mnie miłą odmiennością, gdyż muszę przyznać, że nie czytałam jeszcze książki w której tak ważną rolę odgrywają smoki.


Ariel jest weterynarzem. Kobieta ciężko pracuje, stara się utrzymać swoją córkę, a także zakończyć już sprawy rozwodowe z byłym mężem. I nagle zaczynają się dziać niesamowite rzeczy. Niewiarygodne stworzenia, dziwne zdarzenia, a wszystko to dzieje się od poznania tajemniczego Fabiena.
Tymczasem główna bohaterka poznaje Croya, wielkiego, lecz bardzo przyjacielskiego smoka, który zaprasza ją do swojego świata.

Świat w którym żyją smoki, elfy i jeszcze wiele innych, w książce dużo różni się od naszego. Można powiedzieć, że przydałaby się tam rewolucja. Nie ma czegoś takiego, że para się w sobie zakochuje, miłość jest zakazana, a po stworzeniu potomstwa trzeba wypić eliksir niepamięci. Kobiety traktowane są jako gorsze. Można powiedzieć, że cały tamten świat to takie nasze średniowiecze.

Książką wywarła na mnie naprawdę duże wrażenie. Autorka stworzyła bardzo realistyczny świat, historia Ariel jest bardzo wciągająca i czyta się ją szybko, a potem długo nie można przestać myśleć o przygodach bohaterów. Często jest tak, że jeżeli książka jest bardzo długa, to po jakimś czasie robi się nudna, jednak podczas czytania tej lektury, wcale tak nie było. Całą książkę przeczytałam jednym tchem.

Co się tyczy bohaterów, to na początku są bardzo zasadowi i trzymają się reguł swojego świata, jednak z czasem zrodzą się wątpliwości w których ważną rolę odgrywają zdarzenia związane z nowoprzybyłą Ariel. Postaci ogółnie są przyjacielsko nastawieni, ale są także bohaterowie, którzy mają także inne plany co do pani weterynarz. Szczerze mówiąc nie spodziewałam się aż tak interesującej książki i na pewno jeżeli będę miała możliwość, sięgnę po kolejne tomy trylogii.


Dziewiąty Mag | Zdrada | Dziedzictwo


9 komentarzy:

  1. Zapowiada się naprawdę ciekawie! Koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i bardzo mi się spodobała. Już nie mogę doczekać się kolejnej części.
    Pozdrawiam i również obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna trylogia wędruje na listę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na początku nie byłam przekonana do tej książki, ale po przeczytaniu recenzji jeszcze raz się nad nią zastanowię. Może mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio zwróciłam uwagę na tę książkę w bibliotece. Następnym razem chętnie ją przygarnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się naprawdę ciekawa i interesująca lektura, więc już nie mogę się doczekać kiedy książka wpadnie w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szukałam jakiegoś ciekawego bloga nastolatki o książkach. I wreszcie mam!
    Obserwuję.
    Zapraszam tu: http://my-reviews-of-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Szukam jakiejś książki dla taty, który jest zapalonym fanem fantastyki i chyba znalazłam idealną pozycję! :) dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka zdaje się być interesująca. Na pewno przeczytam!

    OdpowiedzUsuń

Witam,
Dziękuję za wszystkie komentarze, dodawanie się do obserwatorów i lajki na facebooku. Cieszę się, że dotarliście aż tutaj i mam nadzieję, że zarówno moje posty, jak i blog, się Wam spodobały.
Mam nadzieję, że będziecie wpadać tutaj częściej <3

Patiopea